Ärlig Upoker Recension 2021

Established:
0 Empty star. Empty star. Empty star. Empty star. Empty star.
Visit Site

Upoker Net är en av många mobilappar för poker med låtsaspengar som exploderat på scenen sedan 2017. Den liknar PPPoker-appen och PokerBROS klubb-appen eftersom den bygger på en agent-klubb-föreningsmodell. Att kringgå lagliga poker restriktioner via köp av spelpengarmarker för låtsaspengar istället för pokerspel för riktiga pengar. Därför kan du lätt hitta den på Google Play och App Store. Det är en relativt ny app (lanserad 2019) som har hållit igång - tills vidare. Vi förutser dock inte att den kommer att hålla länge till och har noll chans att konkurrera med de stora pokerrummen online idag.

Antalet UPoker-klubbar som man kan gå med i ökar snabbt - speciellt i USA, och många klubbar och fackföreningar är verksamma i Amerika. Men utan ordentlig reglering finns det inget som hindrar sådana appar från att lura spelare och ta deras pengar. Vi vill inte att det ska hända dig – Du hittar all information du behöver i den här recensionen.

SVARTLISTAD POKERSIDA
Upoker är svartlistad av Pokerlistings.
Vi avråder starkt från att spela här!

Inte licensierat av något erkänt rättsligt institut.

Ponzistystem utan regler och utan spelarsäkerhet.

Hög rake och avgifter som tas ut av spelarna.

Anklagelser om bedrägerier och fusk förnekas eller ignoreras.

Uttag är inte garanterade.

Ingen kontroll av fuskare och hackare

Spelare använder HUD för att få orättvisa fördelar.

Delning av information från tredje part via externa tjänster, t.ex. betalningar.

Om UPoker Appen

UPoker ägs av The Optimizer Investments Limited och utvecklas av Calian Tech Marketing PLT. Du kan hitta en Upoker nedladdning utformad för Android via Google Play eller för iOS i App Store. Det finns inget UPoker för PC i sig, om du inte använder en emulator för att växla till UPoker Windows. Den här pokerappen släpptes 2019 och erbjuder ett hyfsat gränssnitt. Lätt att använda, smidig design och funktioner och enkel multitabling upp till fyra bord med porträttläge.

De flesta klubbar har över 100 bord tillgängliga för mikrospel och högre insatser. Och det finns ständig trafik dygnet runt eftersom appen är tillgänglig i alla tidszoner. Inklusive Europa, USA och Australien. Spelen liknar PokerStars Home Games och du kan köpa in dig i en UPoker MTT, cash game eller SNG i olika format:

• NLHE 6-9 max
  • PLO 6-9 max
  • Short deck
  • OFC

Allt med hjälp av spelmarker - den virtuella valutan som du också använder för att köpa funktioner och extrafunktioner i appen. Vissa klubbar kan också erbjuda rakeback, men det finns ingen egentlig garanti för detta. Du måste förlita dig på klubbens och agenternas goda moral som du har att göra med. Också rakeback kan slitas ner av klubbar som tar ut skatteprocent, uttagsavgifter och liknande pålagor.

Hur UPoker Fungerar

Här är problemet - den här appen är faktiskt ett ponzi-system med flera nivåer mellan spelare och spel. Istället för att hantera plattformen direkt måste spelarna förhandla om chipvärden, buy-ins till spel, Upoker rake, avgifter och uttag med agenter, klubbadministratörer och fackföreningar på egen hand. Så de som driver showen bestämmer faktiskt reglerna. De har inget juridiskt ansvar och är inte skyldiga att erbjuda stöd vid app-problem, betalningssvårigheter, fusk/samverkan och hackning.

Dessutom är appen gratis, men det finns massor av köp i appen. Det finns en UPoker HUD som du kan köpa för statistikvisning för att anpassa programvaran. Detta i sig ger en orättvis fördel för vissa spelare jämfört med andra. Chipspaket har inget fast värde, och kan inte lagligt lösas in mot kontanter. I grund och botten tillhandahåller UPoker chips till privata klubbar, och deras agenter bestämmer hur dessa chips ska fördelas bland medlemmarna/spelarna. Liksom betalningar och uttag som sker utanför appen. På så sätt skapas en bakdörrsmöjlighet för bedrägerier och penningtvätt, vilket gör spelarna sårbara för förluster.

Det har förekommit anklagelser mot appen som spelarna har talat ut om, men som oftast ignoreras eftersom de inte har något skydd. Till skillnad från Global Poker är denna app för låtsaspengar inte reglerad.

• Säkerhetsluckor för riktiga pengar

Det finns i princip inga spel med riktiga pengar. I stället använder appen spelmarker som du kan köpa på privata klubbar. På så sätt kan de kringgå de många anti-spellagar och ha UPoker online i "grå" regioner som USA, Australien och andra begränsade jurisdiktioner. Men vi måste klargöra detta.

Dessa privata klubbar är opålitliga eftersom alla interaktioner sker mellan klubbägaren och medlemmen - vilket innebär att risken läggs över på spelarna. Detta omfattar spelformat, schema, värdet av spelpengar och marker samt transaktioner. Detta gör det svårt att spåra och rapportera. Supporten kommer aldrig att ingripa. Även om appen hävdar att den är en virtuell plattform/spelpengar-plattform är det känt att den faktiskt har spel med riktiga pengar. Eftersom spelarna köper chips från klubbägare eller agenter och "säljer" tillbaka sina vinster.

• Agenter tjänar på spelarna

Det finns unionsvarianter, som i huvudsak är sammanslutningar av klubbar som delar på spelartrafiken. Den som driver föreningen tar en del av UPokers rake - ibland upp till 10 %. Detta täcker deras kostnader och insatser men ger också en rejäl vinst. Samtidigt rekryterar agenterna spelare i utbyte mot en procentandel av spelarens rake. Om du registrerar dig får agenten kredit och du betraktas som medlem i deras nedre led.

• Utnyttjande av rake och avgifter

Raken kan vara 3-5 % beroende på spelet, men klubbägare kan besluta om högre rake på upp till 10-12 %. De kan till och med ta ut ytterligare avgifter av spelarna - som inte har något tak. Det faktum att det är spelpengar döljer hur mycket pengar spelarna faktiskt förlorar längs de många nivåerna på denna plattform.

Upoker Alternativ för uttag

Du måste kontakta din agent för att ta ut vinster till antingen Bitcoin eller en e-plånbok som Skrill, utanför programvaran. Eftersom det här är en app för låtsaspengar är det olagligt att ta ut pengar till riktiga pengar. Du kan förlora ditt konto och dina pengar om du åker fast. Faktum är att alla spelare kommunicerar transaktioner via tredje part. Återigen finns det inget fast förfarande, så många agenter betalar långsamt till spelare - eller betalar helt enkelt inte ut. Vi har sett klagomål om fyra- och femsiffriga belopp som inte kan täckas eftersom ingen övervakar dessa transaktioner.

• Inget ekonomiskt ansvar

Om appen stängs ner försvinner alla spelares pengar och du kan inte göra några utbetalningar. Det finns ingen ordentlig licensiering eller reglering och därför ingen säkerhet för dina pengar. I villkoren står det att The Optimizer Investments Limited, som äger och erbjuder en U Poker nedladdning, inte hålls ansvarig för förlust av pengar. Eftersom de bara erbjuder den sociala spelplattformen kan de blunda för externa transaktioner.

Checklista för legitimt poker med riktiga pengar

PokerListings huvudsyfte är att fungera som en komplett guide för pokerspelare. Så det ligger i vårt intresse att bara visa dig till säkra, välrenommerade pokersajter online. Vårt team har årtionden av erfarenhet av onlinepoker för att kunna upptäcka de dåliga äggen. Så när vi rekommenderar ett pokerrum kan du vara säker på att det har följande:

Licens/er: Officiell licensstämpel, offentliggjord som bevis.
Revisioner: Externa revisorer, som eCOGRA, testar dem
Säkerhet: Uppdaterade säkerhetsåtgärder och skyddspolicyer
Värdefulla erbjudanden: Några av de bästa pokerbonusarna och kampanjerna.
Pålitliga betalningar: Snabba, pålitliga insättnings- och uttagsmetoder
Segregerade konton: Spelarnas medel hålls åtskilda av utbetalningsskäl.
Support: Lyhörd och hjälpsam kundtjänst: Till hands

Pokersidor vi rekommenderar:

Bästa pokersajterna - Redaktörens val

Se fler legitima pokerrum

UPoker FAQ

• ÄR UPOKER RIGGAT?

Upoker Net har ett integritetscertifikat från Gaming Labs, vilket innebär att deras RNG är slumpmässig och att spelen bör vara rättvisa och säkra. Systemet lämnar dock dörrar öppna för att spelare kan bli lurade av agenter och administratörer, penningtvätt och hög rake. Uttag är olagliga enligt deras koncept och avråds aktivt.
  • ÄR UPOKER LEGITIMT ELLER EN BLUFF?

Upoker kringgår lagstiftningen genom att klubbarna erbjuder spel för spelmarker i stället för riktiga pengar. På så sätt kan spelare från USA och andra begränsade regioner spela. Det är dock inte ordentligt licensierat och/eller reglerat. Du måste köpa spelmarker genom agenter som inte har något ansvar och styr klubbarna hur de vill. De bestämmer chipdistribution, spel, transaktionsavgifter och ytterligare "avgifter"/vinster. Du har alltså inget spelarskydd och har inget ben att stå på om/när pengar försvinner eller saker och ting går fel.
  • UPOKER SPEL MED RIKTIGA PENGAR?

Det är mer av en social pokerplattform som erbjuder spel med låtsaspengar, så spelare kan inte lagligt spela poker för riktiga pengar. Istället kommer man överens om hur man sätter in pengar med en agent eller klubbägare och följer instruktionerna. Du måste också förhandla om uttag med klubbägaren eller agenten utanför plattformen, vilket är skumt. Och öppnar upp risker för att förlora vinster till opålitliga agenter eftersom UPoker inte reglerar eller övervakar denna verksamhet.
  • VEM ÄGER UPOKER?

Optimizer Investments Limited äger den, medan den utvecklas av Calian Tech Marketing PLT. Plattformen fungerar dock med hundratals privata klubbar som alla ägs av tredjepartsagenter.
  • VILKEN ÄR BÄST - UPOKER VS PPPOKER?

Om du laddar ner UPoker har det en klart bättre mjukvara och bättre funktioner eftersom det är nyare (2019), medan PPPoker har fler klubbar och spelare. Tyvärr kan vi inte i god tro rekommendera någon av dessa pokerappar. Kolla istället våra lagliga pokerappar för riktiga pengar eller gratis.