We are sorry this poker room is not available at the moment

PokerBros Recension

Detta är en av många pokerappar för låtsaspengar, som PPPoker och Upoker, som bygger på en agent-klubb-föreningsmodell. Det är en relativt ny app (lanserades 2019) som har hållit igång - för tillfället. Bar när PokerBros stängde ner från App Store på grund av "oväntade omständigheter".

Antalet PokerBROS klubbar som du kan gå med i ökar snabbt - särskilt i USA, och många klubbar och fackföreningar är verksamma i Amerika. Men utan ordentlig reglering finns det inget som hindrar sådana appar från att lura spelare och ta deras pengar. Vi vill inte att det ska hända dig - så här är den fullständiga informationen i den här recensionen.

I vår PokerBros App Recension:

• Misstänkt poker "laglighet" - och varför Pokerbros USA är en grej
  • Pokerbros fackföreningar och klubbmodell med agenter
  • Varför det är svårt att göra ett uttag
  •  Varför appen inte är säker för spelarna
  •  Hög rake och avgifter som tas ut av tredjepartsagenter
  •  Rapporterade bedrägerier och underlåtenhet att förbjuda fuskare och hackare
  •  Vilka lagliga pokersajter vi ärligt kan rekommendera dig

SVARTLISTAD POKERSIDA
PokerBros är svartlistad av Pokerlistings.
Vi avråder starkt från att spela här!

Hur PokerBros Appen Fungerar

PokerBros på PC är inte tillgängligt. Du kan antingen spela via PokerBros Google Play-appen för Android eller iOS. Eller så använder du Android-emulatorer för att byta till Windows efter din nedladdning av Pokerbros. Plattformen släpptes 2019 och är i princip ett poker ponzistystem. Den har en struktur i flera nivåer som involverar agenter, klubbadministratörer och liknande - där ingen har ansvar. Så du kommer troligen inte att få någon support om du har några problem med appen, betalningarna eller upplevelsen.

Som de sa som svar på en av de många negativa recensionerna på App Store och Google Play: "Inga spelare betalar för appen eftersom PokerBROS tillhandahåller en plattform för pokerspel och INTE driver några klubbar. Privatpersoner äger klubbar och föreningar och vi är inte inblandade i deras verksamhet."

I princip måste du köpa marker för PokerBros Diamonds, men du kan inte lösa in dem mot kontanter. Du måste organisera utbetalningar med ägaren till klubben du ansluter dig till. Eller det ombud som klubbägaren kan delegera driften av klubben till. Detta innebär också att möjligheten till bedrägeri och penningtvätt är alldeles för verklig. Eftersom ohederliga klubbägare och deras förvaltare får en bakdörr för att lätt kunna sticka med spelarnas pengar. Det har förekommit sådana anklagelser mot denna hemsida som de inte kunde rättfärdiga.

Sedan finns det Pokerbros Union-varianter, som i huvudsak är förening av klubbar som delar på spelartrafik. Den som driver unionen tar en del av raken - ibland upp till 10 % - för att täcka sina kostnader och insatser.

Är PokerBros olagligt?

Det finns i princip inga PokerBros spel med riktiga pengar. I stället använder appen spelmarker som du kan köpa tillsammans med diamanter i privata klubbar. Detta är hur missuppfattningen om PokerBros-appen för riktiga pengar uppstod och hur det är möjligt att ha PokerBros online i USA och andra begränsade jurisdiktioner. Men vi måste reda ut detta.

De lyckas kringgå de många anti-gambling lagar som finns i länder som USA, Storbritannien och Australien. Men dessa privata klubbar är tvivelaktiga eftersom alla interaktioner sker mellan klubbägaren och medlemmen, vilket innebär att risken läggs över på spelarna. För det första beror de specifika format som du kan spela på din klubb, så schemat är tillgängligt bakom stängda dörrar. För det andra måste du också köpa "Play money chips and diamonds" från en tredje part, vilket gör att webbplatsen inte har något ekonomiskt/juridiskt ansvar.

Det faktum att marker säljs bakom stängda dörrar gör det olagligt - men det är svårt att spåra och rapportera. Pokerbros kundtjänst kommer aldrig att ingripa heller så ingen hjälp finns att få.

Luckor för låtsaspengar och riktiga pengar

Du kan delta i Pokerbros MTT spel för NLHE, PLO och OFC med spelmarker eller diamantinköp. Eller använd denna virtuella valuta för att låsa upp funktioner som extra tidsbanker och kaninjakt. I grund och botten tillhandahåller sajten/företaget spelmarker till privata klubbar, och klubbcheferna eller deras förvaltare bestämmer hur dessa spelmarker ska fördelas bland medlemmarna/spelarna. Detta innebär att det inte finns några fasta avtal för att förvärva marker, så spelarna måste förhandla om dem. Ja, det är mycket som pågår under ytan i klubbarna.

Även om appen påstår sig vara en virtuell plattform med låtsaspengar är det känt att den faktiskt har spel med riktiga pengar. Eftersom spelarna köper marker från klubbägare eller agenter och "säljer" tillbaka sina vinster.

Klubbägare profiterar på spelarna

Alla vet att klubbägaren gör en vinst här eftersom de tar ut höga rake- och avgifter för att "driva klubben". Samtidigt rekryterar agenterna spelare till webbplatsen i utbyte mot en procentuell andel av spelarens Pokerbros rake. Om du registrerar dig får agenten kredit och du betraktas som medlem i deras nedre led.

Det finns många tillfällen då Pokerbros rakeback främjas. Detta beror dock också på klubbens ägare och agenter - och ditt avtal med dem. Så det finns ingen garanti. Denna rakeback kan också bli snitslad när klubbarna tar ut skatteprocent, uttagsavgifter och liknande pålagor.

En PokerBros utbetalning är knepig

Du måste meddela din agent för Pokerbros Union att du vill ta ut vinster till Bitcoin eller en e-plånbok. Återigen finns det inget fast metod och PokerBros programvara kommer inte att ingripa. Med sådana fria tyglar kommer du naturligtvis att se många agenter som betalar ut spelare långsamt - eller inte alls. Vi har sett hundratals klagomål i PokerBros klubbrecensioner från spelare som har fått betala ut till och med fyra- och femsiffriga summor. Och som i själva verket kanske aldrig får se sina vinster, eftersom det inte finns någon som övervakar dessa transaktioner.

Om du lyckas göra ett uttag - vilket kan ta otroligt lång tid - sker allt under bordet. Eftersom detta är en app för låtsaspengar och det är olagligt att ta ut pengar till riktiga pengar. Du kan förlora ditt konto och dina pengar om du åker fast. Faktum är att alla spelare kommunicerar transaktioner via tredje part.

Så - är PokerBros en bluff?

• Inget ekonomiskt ansvar

Om appen stängs ner försvinner alla spelares pengar och du kan inte ta ut pengar från ditt konto. Det finns ingen ordentlig licensiering och därmed inga regler, vilket innebär ingen säkerhet finns för dina pengar - och inte heller för de spel som finns tillgängliga. I villkoren står det att ThinkLean Limited - företaget bakom appen inte hålls ansvarigt för förlust av pengar. Eftersom de kan gömma sig bakom det faktum att de bara tillhandahåller plattformen kan de blunda för transaktioner som sker externt med agenter. Du tar bara ett ID för en klubb och en ägare och det är allt från ThinkLeans sida.

• Hög rake, avgifter och utnyttjande

Spelarna har inga rättigheter och är inte skyddade från en sådan bluff som Pokerbros. I teorin kan raken vara 3-5 % beroende på spelet. Men klubbägare kan besluta om högre rake på upp till 10-12 % för specifika spel. Och till och med ta ut ytterligare PokerBros-klubbsavgifter av spelarna - som inte har något tak. Det faktum att det är spelpengar döljer hur mycket pengar spelarna faktiskt förlorar längs de många nivåerna på denna plattform.

• Oetiskt beteende - fusk, samverkan och mer

Det finns också vissa villkor som säger att inga externa verktyg är tillåtna förutom PokerBros HUD. Inget fusk och samverkan är tillåtet och inget kränkande tal och så vidare. Det finns även ett tillkännagivande av Game Integrity Bros-teamet som håller saker och ting i schack. Men vi har sett otaliga anklagelser om samarbete mellan spelare, HUDs, PokerBros-bots och fusk med hjälp av Pokerbros-fuskkoder. Och ingen gör eller kan göra något åt det, vilket är upprörande och påverkar spelets integritet.

Många profilerade proffs har kritiserat appen för dess bristande integritet. En av dem var Joey Ingram i början av 2020 när Pokerbros hemmaspel - liksom andra pokerplattformar online - blomstrade. Många misstror också Pokerbros algoritm och hävdar att varje hand resulterar i multiway action som uppmuntrar till potthöjning. Eller massiva händer som kolliderar upprepade gånger, som kungar mot ess. Naturligtvis kan vi inte rättfärdiga detta. Men det faktum att så många användare uppger samma sak i recensioner är anmärkningsvärt.

Därför Svartlistar vi PokerBros App

Inte licensierat av något erkänt rättsligt institut.

Ponzistystem utan regler och utan spelarsäkerhet.

Hög rake och avgifter som tas ut av spelarna.

Anklagelser om bedrägerier och fusk förnekas eller ignoreras.

Uttag är inte garanterade.

Ingen kontroll av fuskare och hackare

Spelare använder HUD för att få orättvisa fördelar.

Checklista för legitimt poker med riktiga pengar

PokerListings huvudsyfte är att fungera som en komplett guide för pokerspelare. Så det ligger i vårt intresse att bara visa dig till säkra, välrenommerade pokersajter online. Vårt team har årtionden av erfarenhet av onlinepoker för att kunna upptäcka de dåliga äggen. Så när vi rekommenderar ett pokerrum kan du vara säker på att det har följande:

• Officiella licensstämplar, som offentliggörs som bevis.
  •  Externa revisorer, som eCOGRA, testar dem.
  •  Uppdaterade säkerhetsåtgärder och skyddspolicyer
  •  De bästa pokerbonusarna och kampanjerna
  •  Snabba utbetalningar med hjälp av pålitliga insättnings-/uttagsmetoder.
  •  Spelarnas medel hålls åtskilda av utbetalningsskäl
  •  Ett lyhört och hjälpsamt supportteam som finns till hands.

Pokersidor vi rekommenderar:

Bästa pokersajterna - Redaktörens val

18+ | Stödlinjen Spela Ansvarsfullt | Villkor gäller
888poker
Bonus Detaljer: 100kr i biljetter
Bonus Match: N/A
Full star Full star Full star Full star Empty star.
4.1
Recension Spela
Coolbet Poker
Bonus Detaljer: 100kr
Bonus Match: 100%
Full star Full star Full star Full star Half star.
4.5
Recension Spela
18+ | Stödlinjen | Spela Ansvarsfullt
18+ | Stödlinjen | Spela Ansvarsfullt
Se fler legitima pokerrum

PokerBros FAQ

• ÄR POKERBROS RIGGAD FÖR ACTION?

PokerBros mjukvara verkar inte vara riggad och iTech Labs, Gaming Labs och BMM gav alla deras RNG ett PASS. Systemet lämnar dock dörrar öppna för att spelare kan bli lurade av agenter och administratörer, penningtvätt och hög rake. Uttag är olagliga enligt deras koncept och aktivt avrådda.
  • ÄR POKERBROS LEGITIMT OCH LAGLIGT?

Plattformen kringgår pokerlagstiftningen genom att klubbarna erbjuder ringspel för spelmarker och diamanter i stället för riktiga pengar. Det är alltså lagligt i USA och andra områden på grund av en teknisk omständighet - men det borde det inte vara. Du måste köpa spelmarker och diamanter genom tredjepartsagenter utan ekonomiskt och juridiskt ansvar - och har noll skydd som spelare.
  • SPEL PÅ POKERBROS MED RIKTIGA PENGAR?

PokerBros är en social plattform för spel med låtsaspengar, så spelarna kan inte lagligt spela för riktiga pengar. Istället kommer du överens om hur du ska sätta in pengar med en PokerBros-agent på en klubb och följer instruktionerna. Du måste också förhandla om hur du ska ta ut vinster med klubbens ägare eller agent.
  • ÄR POKERBROS EN SCAM?

Vi tror det. Det är inte ordentligt licensierat och reglerat, vilket innebär att det inte finns något skydd för spelarna. Klubbägare och administratörer får kontrollera klubbarna hur de vill. Spelen kontrolleras bakom stängda dörrar. Och det är klubbägarna/ombudsmännen som bestämmer hur marker och diamanter ska fördelas för att spela spel med. Det finns extra avgifter och kostnader för klubbar och transaktioner som sker olagligt via tredjepartstjänster. Eftersom Thinklean Limited drar sig ur ansvaret här har spelarna ingen att vända sig till när problem uppstår och pengar försvinner.
  • VEM ÄGER POKERBROS?

PokerBros ägare är ThinkLean Limited. Plattformen har dock hundratals privata klubbar som alla ägs av en tredje part som är PokerBros-agent eller agenter och administratörer.
  • VILKET ÄR BÄST - POKERBROS VS PPPOKER?

En kan hävda att Pokerbros har bättre grafik eftersom det är modernare och släpptes nyligen. Men PPPoker har fler klubbar och en mycket större spelarbas, tyvärr. Vi kan inte i god tro rekommendera någon av dessa appar. Kolla in våra lagliga och legitima appalternativ istället.